Translate

Zoek je iets?

zondag 16 augustus 2015

Review: Instax mini 8 (Polaroid camera)

Hallo allemaal,

Naast de Diddle blaadjes, de Nintendo DS en de Mustache is er een nieuwe hype opgestaan namelijk die van de Polaroid camera. Je ziet bijna elke blogger er mee rond lopen en heel Tumblr staat vol met plaatjes van de camera. Kortom  de polaroid  is HOT en terug van weggeweest. Ik kocht er eentje bij de HEMA en vertel jullie vandaag wat ik ervan vind...

Ik wilde al zo lang een Polaroid camera en drie weken geleden stapte ik eindelijk de HEMA binnen en ja hoor, daar stond hij achter de kassa, een gele Instax mini camera. Ik was in de zevende hemel.

De polaroid camera is een retro camera, het leuke aan deze camera is dat je fotootje meteen uit je camera komt rollen en je hebt dus een foto in real life  (en zeg nou zelf, dat heb je niet vaak meer). Dat is dus wat de camera zo intens populair maakt, want zeg nou zelf, ziet zo'n afgedrukte foto met zo'n leuk wit randje er niet super schattig uit?

Zoals ik net al zei heb ik een camera van de HEMA, van het merk Fujifilm. Je hebt ze in een paar verschillende kleuren namelijk: wit, zwart, geel, blauw, roze of paars. Ik heb dus een gele, die kleur vond ik het vrolijkst. De camera is in gebruik erg simpel. Je koopt een filmrolletje en doet dat in de camera (zorg er daarbij voor dat ze er in een keer goed inzitten, je kan ze er niet meer uithalen, want dan worden je foto's daarna overbelicht). Dan druk je op de knop onder de lens en dan schuift de lens naar buiten. Boven de lens gaat dan een lampje knipperen, die je verteld op welke stand je het beste je camera kan zetten voor de mooiste foto (qua belichting). De foto maak je vervolgens door op het knopje boven de lens te drukken. De foto wordt gemaakt en komt direct aan de bovenkant uit je camera. Je moet dan even wachten voor je foto verschijnt en dan is het eigenlijk al klaar. Simpel he?

De foto's die uit de camera komen vind ik erg mooi en het formaat van de foto's is ook precies goed (creditcard formaat), hij is in gebruik makkelijk en hij ziet er natuurlijk super lief en leuk uit (op foto's, maar ook gewoon op je bureau. Dat geldt natuurlijk ook voor de foto's zelf, het is toch het meest schattige ooit?). Er zit aan een polaroid alleen één nadeel en dat is het filmrolletje dat je moet kopen. Je kan ze namelijk het goedkoopst bij de HEMA kopen alleen heeft HEMA ze eigenlijk bijna nooit. Waarom? Omdat er teveel mensen zijn met een polaroid en HEMA daar een te kleine voorraad voor heeft. Maar de rolletjes zijn ook te koop bij o.a. Bol.com, maar daar zijn ze wel iets duurder.

Ik ben echt super blij met deze camera, hij is schattig en maakt goede foto's, die je meteen op een papiertje hebt. Ook is hij in gebruik erg makkelijk en kan je hem makkelijk ergens mee naartoe nemen. Op die filmrolletjes na zijn er alleen maar voordelen aan een polaroid. Als je er eentje wil kopen raad ik je aan dat bij HEMA te doen, aangezien ze daar relatief goedkoop zijn en ze er verschillende kleurtjes hebben. Maar deze Instax mini 8 raad ik zeker aan als je een polaroid wil hebben

Tot snel!

2 opmerkingen:

Follow